torsdag 27 januari 2011

It's been a while since we last spoke

Dag 03 – Mina föräldrar

Mamma: Chef på en butik. Hon älskar änglar, att prata och skratta. Hon är högt uppsatt inom församlingen och hon är Ålands kändaste kvinna känns det som. Alla vet typ vem hon är på ett eller annat vänster. Plus att jag liknar extremt på henne så folk har en tendens att säga "nejmen, du måst vara hennes dotter!" Hon är snäll, givmild och älskar skvaller. Precis som min mormor, som min mamma liknar extremt mycket på...
Mamma har skämt bort mig ända sen jag föddes, och visst jag är glad att hon älskar mig, men det går inte att köpa kärlek, och jag skulle hällre velat haft henne där när jag var yngre än att hon jobbade hela tiden. Jag kan nog prata med henne om saker, men det är bara när jag själv vill.
Jag älskar henne ändå, även om våran början var jobbig.

Pappa: Medchef med mamma. Han är en motorcycklist, Si-fi nörd, rökare och en ex-lärare. Min pappa har alltid varit galen efter att ha det största och det bästa inom teknikens värld. Så fort jag villa ha nånting till min dator så tvekade han inte att köpa det, men så fort det var nånting annat så var allt för dyrt. Jag tycker om hans prioritering. Jag kan ofta skämta med min pappa, vi kan slåss ibland (aka jag slår honom) och vi kan prata. Även om det går åt nått håll jag inte vill.
Jag tror jag umgicks mer med pappa än mamma när jag var liten, för han var hemma lite oftare. Men det ända han gjorde då var att ligga i soffan och se på tv. Nå jag låg bredvid och såg med honom.

Det var mina föräldrar. Jag vet nog mer om dom, men just nu orkar jag inte skriva mer, plus jag ska snart på jobb så.

~Alice

Inga kommentarer: