torsdag 3 februari 2011

you'll never be alone

Dag 09 – Min tro

Oh god, here we go.
Jag har egentligen inte EN tro, för jag tror på allt.
Sant, jag tror på att det finns en Gud som har skapat allt. Men jag tror inte att han är klar ännu med det projektet.
Jag tror nämligen också på vetenskapen. Jag tror inte att gud bara viftade med handen och så kom jorden till. Jag tror på the Big Bang eller vad den nu kallas nuförtiden, men jag tror att gud hade ett finger med i spelet. Jag tror också att gud är, i sig själv, en slags vetenskapsman. Han testar, experimenterar och kollar vad som funkar och inte funkar i vår vardag. Han älskar oss alla och vill inget ont till någon av oss, men han vill ju inte att vi ska stå på samma ställe och trampa hela tiden, eller hur? Jag tror att han vill att vi ska utveklas, bli smartare, bli bättre människor. Okay, allt han har försökt med kanske inte ha slutat som han hade tänkt (Se första och andra världskriget) men då kan ju man säga att det var människornas fel.
Vem är människorna en avbildning av?
just det.
usch, låter som om jag är helt "GUD ÄR DÅLIG" Nu, men tro mig, jag vet att gud älskar mig hur jag än tänker, gör eller säger. För annars så sku han väll ha haft en bil att köra över mig vid det här laget, eller hur?
Så jag tror på Gud den allsmäktige, så det så!

Jag tror också på Vampyrer, Änglar, älvor, varulvar, tomten, enhörningar, magi...allt. (Aliens är ett undantag. Jag vet inte vad jag tror om dom, men sen hör dom inte heller till den här världen så... Höhö )
För jag tror inte att en random människa sku ha kommit på att såna saker fanns om personen i fråga inte hade sett det själv. Alla dessa varelser finns någonstans, folk har bara blivit så insatta i detta "värklighet" och har glömt det magiska och fantastiska i vardagen. Hur många brukar gå runt i stan och försöka se efter om en husalf springer bland knutarna? Eller försöker se den där enhörningen bland träden i skogarna. Det är inte många. Dom flästa bara går på, pratar i mobilen eller är stressad över pengar och dylikt.
Så där har ni. Jag tror på Gud, jag tror på Satan, och allt där emellan. Gott och ont måst båda finnas i världen, annars kommer den att stå stilla. Låt fantasin flöda, låt tron gro och låt dig själv tro på vad du vill. Låt ingen säga till dig att du inte får tro på det du tror på, för din tro är bland det tryggaste du kan ha.
Så är det i alla fall för mig.

...JISSES vilken rant! Och jag som ska skriva fanfic nu! ;__; DAMN IT!

~Alice

Inga kommentarer: